Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Zanim przystąpisz do ćwiczeń

Bardzo dobrze jest porządnie wywietrzyć pomieszczenie, w którym ma się zamiar przebywać i wykonywać ćwiczenia fizyczne. Dobrym pomysłem jest też ruch na świeżym powietrzu, ale nie zawsze jest to możliwe, ze względu na pogodę chociażby, trudno byłoby nam biegać, czy spacerować, gdy pada deszcz lub jest zbyt zimno. Jeżeli możemy ćwiczyć w domu przy otwartym oknie, również byłoby to doskonałym rozwiązaniem.

Ubierzmy się tak, by było nam wygodnie, by nasz strój nie przeszkadzał nam w wykonywaniu ćwiczeń, nie krępował naszych ruchów, nie ograniczał nas, ubranie zbyt opięte, grube, sztywne nie jest wskazane przy wysiłku fizycznym.

Każde z ćwiczeń wykonujmy kilkakrotnie, regularnie, systematycznie, by nabrać wprawy, stopniowo zwiększając ilość wykonywanych poszczególnych postawionych przed sobą zadań. Powinniśmy wykonywać ćwiczenia fizyczne co najmniej 3 razy w tygodniu, od 30 do 45 minut za każdym razem.

Im szybciej, im więcej ćwiczymy, tym lepiej, ale stopniowo zwiększając ilość i szybkość wykonywanych ćwiczeń, nie możemy za pierwszym razem oczekiwać, że damy radę przebiec na przykład maraton, bez rozgrzewki, bez ćwiczeń, bez treningów, bez odpowiedniego przygotowania, prawda? To tylko taki przykład, mający nam uzmysłowić, ze trzeba liczyć siły na zamiary, wiemy przecież, jakie mamy mniej więcej możliwości, w jakiej jesteśmy kondycji, w jakim wieku, z jakimi schorzeniami się borykamy. Najważniejsze, byśmy ćwiczyli z głową.

Nie możemy zapomnieć o oddychaniu, właściwy rytm zapewni nam lepszą pracę mięśniową i  mniejsze zmęczenie.

Oceń:
2
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *