Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Od czego zacząć ćwiczenia?

Moim zdaniem najlepiej byłoby zacząć od spacerów, szczególnie, jeżeli do tej pory nie byliśmy zbyt aktywni fizycznie. Spacer bowiem, czy też szybsza jego forma -marsz, jest świetnym ćwiczeniem, często przez nas samych mało dostrzeganym, niezauważanymi niedocenianym. Jeśli walczymy z nadwagą czy otyłością spacer jest dla nas idealną formą ćwiczeń fizycznych. Dużo mniej wymagający niż pływanie czy jazda na rowerze, to możemy robić w kolejnym etapie, kiedy już się troszkę „rozruszamy”, staniemy się bardziej „ruchliwi”, aktywniejsi fizycznie. Pływanie nie jest wcale takim prostym sportem, gdyż musimy połączyć oddychanie z pracą rąk, tak skoordynować nasze ruchy, by za bardzo się nie zmęczyć. Ponadto niezbyt ciepła, wręcz chłodna woda może doprowadzić do kurczu i wzrostu oporu naczyń obwodowych.

Rower natomiast wymaga zachowania świetnej równowagi, a jeżeli nie trenujemy, nie jesteśmy przyzwyczajeni możemy mieć z tym spory problem.

Spacer nasz możemy zacząć od kilku wdechów i wydechów, wymachując do tego rękami, ramionami w przód i w tył, skręcając jednocześnie tułowiem. Możemy też unosić wysoko kolana, wydłużać krok. To będzie nasza rozgrzewka. Zwróćmy uwagę na nasze samopoczucie, jeżeli mamy zadyszkę, trudności z oddychaniem, zbyt szybko bije nam serce, powinniśmy wolniej spacerować.

Są czasem takie chwile, że nie jesteśmy w stanie przejść większej trasy, czy to z powodu naszej otyłości, czy z zupełnie innych przyczyn, poprzestańmy wtedy i wróćmy do domu. Następnym razem może pójdzie lepiej, nie ma co się poddawać, ani wysilać za bardzo, ponad nasze możliwości, pomoże się to źle skończyć. Małymi kroczkami do celu!

Po jakimś czasie, regularnego spacerowania, w tempie, jakie jest dla nas odpowiednie może się okazać, że przyspieszymy, przejdziemy większą odległość, to będzie normalnym następstwem systematycznego ruchu na świeżym powietrzu. Już nie będziemy odczuwać tak dużego zmęczenia, taką może nie szybką pracą, ale za to regularną osiągniemy więcej i bez specjalnego wysiłku.

Oceń:
1
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *