Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Ćwiczenia fizyczne podsumowanie

Cukrzyca jest chorobą, o której zawsze i wszędzie musimy pamiętać, szczególnie, jeżeli zamierzamy zajmować się ćwiczeniami fizycznymi. Na pewno musimy baczną uwagę zwracać na stężenie cukru w naszej krwi, uważać na powikłania, z jakimi wiąże się nasza choroba. Czy warto ryzykować, wykonywać jakiekolwiek ćwiczenia, ruszać się, biegać, spacerować, grać w piłkę, w tenisa? Tak, warto, bo ruch to zdrowie. Tonic, że mamy jako cukrzycy utrudnione zadanie, dzięki wysiłkowi fizycznemu poczujemy się lepiej, będziemy sprawniejsi, poprawimy naszą kondycję, krążenie, dotlenimy się. Jeżeli mamy problem z nadwagą, to ruch jest naszym sprzymierzeńcem.

Jeśli mamy ograniczona wydolność fizyczną możemy choćby spacerować, nie musimy wyczynowo uprawiać sportu. Na pewno wolniejszy spacer sprawi nam przyjemność, poprawi nasze samopoczucie, pomoże utrzymać stężenie glukozy we krwi w granicach normy.

Pamiętajmy o tym, ile mamy lat, jakie powikłania, mierzmy siły na zamiary i starajmy się ruszać, ale z głową, korzystajmy z rozumu i nie zapominajmy o naszych ograniczeniach. Problematyczne może być uprawianie sportu zawodowo, wyczynowo, ale znane są przypadki, gdy cukrzyk pracuje jako sportowiec, łączy pasję z pracą zawodową, sport jest źródłem jego utrzymania. Biegi długie, około10 kmmogą stanowić problem, wszelkiego typu maratony, triatlony, jak też wszelkiego rodzaju mecze: piłki nożnej, ręcznej, siatkówki, piłki plażowej czy koszykówki.

Polecane są sporty amatorskie, bo wtedy ryzyko jest mniejsze, można kontrolować stężenie glukozy we krwi. Można również przerwać wszelkiego typu treningi, jeżeli okaże się, że pomiar wykazuje odchylenia od normy, czy to w jedną, czy w drugą stronę.

Oceń:
0
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *