Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Bezstresowe wakacje z dzieckiem mimo cukrzycy

Wyjazd z dzieckiem na wakacje czy ferie może być stresującym doświadczeniem, szczególnie, jeśli Twoje dziecko ma cukrzycę typu 1. Wciąż trzeba mieć na uwadze chorobę i nie można dać się ponieść wakacyjnym szaleństwom… Planowanie posiłków, liczenie węglowodanów i podawanie odpowiedniej ilości insuliny stanowi spore wyzwanie. Na szczęście w przypadku większości dzieci z cukrzycą typu 1 ilość podawanej insuliny zależy po prostu od ilości węglowodanów, które dziecko przyswaja w ciągu dnia. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na to, jak podczas wakacji ułatwić sobie liczenie węglowodanów i utrzymywać w normie poziom cukru we krwi.

1. Spróbuj częściej mierzyć porcje węglowodanów w domu. Wiadomo, że robienie tego podczas wyjazdu byłoby bardzo skomplikowane – dlatego właśnie warto robić to w domu. Dzięki temu podczas wakacji będziesz lepiej orientować się w zawartości węglowodanów, co pozwoli Ci odpowiednio planować posiłki i dobierać dawki insuliny dla dziecka. Bardzo przydatna może być waga kuchenna, która pomoże Ci dokładniej zmierzyć zawartość węglowodanów w danym produkcie.

2. Wykorzystuj aplikacje lub strony internetowe, które pomagają w liczeniu węglowodanów. W Internecie z łatwością znajdziesz pomoc! Są tam zarówno aplikacje, które obliczą zawartość węglowodanów, jak i tabelki, gdzie można sprawdzić, ile dany produkt ich zawiera. Taką tabelkę warto zabrać ze sobą na wakacje. Liczenie węglowodanów z pewnością stanie się dużo prostsze.

3. Nie musisz zupełnie rezygnować z cukru. Wciąż pokutuje przekonanie, że dzieci z cukrzycą typu 1 nie mogą spożywać cukru. Oczywiście lepiej by było, gdyby w diecie każdego dziecka było go jak najmniej, ale nie oznacza to, że raz na jakiś czas nie można pozwolić sobie na coś miłego. Pamiętaj, że wiele bezcukrowych deserów zawiera składniki, które mogą doprowadzić do bólu brzucha lub biegunki. Lepiej byłoby unikać takiego jedzenia i zamiast tego liczyć zawartość węglowodanów w spożywanym przez dziecko jedzeniu. Uważaj też na sztuczne słodziki – to, że jakiś produkt nie zawiera cukru, nie oznacza, że nie ma w nim też węglowodanów.

4. Szalej w granicach rozsądku! Na wakacjach małe grzeszki uchodzą nam na sucho, ale pamiętaj, że tłuste jedzenie jest trawione wolniej, przez co pomiar cukru we krwi może być niedokładny. Postaraj się więc ograniczyć wakacyjne szaleństwo, aby pozostawiło wyłącznie miłe wspomnienia.

Oceń:
3
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *