Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Warzywa z zawartością węglowodanów wyższą niż 20 %

 

Takie warzywa każdy cukrzyk musi dokładnie przeliczać na wymienniki węglowodanowe, nie może ich spożywać bezkarnie, bez wstrzyknięcia sobie insuliny. Do tej grupy zaliczamy:

  • ziemniaki, dobre źródło witaminy C, fosforu, żelaza, potasu, witamin z grupy B. Warto wspomnieć o tym, że w postaci frytek nie jest wskazany dla osób chorujących na cukrzycę. Młode ziemniaki są szczególnie smaczne z koperkiem, gotowane w wodzie, następnie oprószone tym zielonym „zielskiem”, z którym dzieci nie przepadają, a które dorośli zazwyczaj bardzo lubią jako dodatek do dań. Można je zapiec, dodać do sałatek, przygotować puree, dorzucić do zupy czy zapiekanki.
  • kukurydza, krótko gotowana lub opiekana na rożnie smakuje wspaniale, do tego ma wiele witamin w sobie, z grupy B, witaminę C, zawiera błonnik pokarmowy, fosfor, foliany.
  • groszek zielony, bardzo dobre źródło witaminy B, PP i C, dobre- błonnika pokarmowego, fosforu, żelaza, kwasu pantotenowego, jednak po ugotowaniu zmniejsza się zawartość witamin w tym warzywie. Ugotować go możemy w wodzie albo na parze, zjadany też na surowo, używany jako dodatek do zup, sałatek, potrawek.
  • fasola, zawiera duże ilości węglowodanów złożonych, to bardzo dobre źródło błonnika pokarmowego, fosforu, żelaza i witaminy PP. Podawana na gorąco z sosem, jako puree z gorącą gotowana szynką, na zimno do sałatek.
Oceń:
2
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *