Warzywa posiadające 6-20 % węglowodanów

admin
18 lipca 2013
brak komentarzy

Jeżeli nasza cukrzyca jest dobrze prowadzona, wyrównana, cukier nie skacze nam i waha tylko i wyłącznie w granicach normy, możemy w dużych ilościach korzystać z warzyw takich jak:

  • Marchew, której korzeń ma w sobie sacharozę i glukozę, jest to warzywo słodkie, ale też posiada białko, karotenoidy, witaminy z grupy B, wapń, żelazo, miedź, fosfor i pektyny. Warto kupować gładkie, jędrne marchewki, można je spokojnie przechowywać w lodówce i nie musimy ich od razu zjadać. Gotowane w skórce, lub bez, możemy wykorzystać do wielu dań, jak też jeść na surowo, obierając ze skórki, świetnie prezentuje się i smakuje w sałatkach, sosach, zupach, surówkach
  • Dynia może być gotowana, zwyczajnie, tradycyjnie albo na parze, zawiera mnóstwo witamin, stosowana jest do ciast, sałatek, puree z niej to farsz do racuchów, pierożków, to również piękna ozdoba
  • Brukselka świetne źródło witaminy C, dobre błonnika pokarmowego, fosforu, żelaza i karotenoidów. Gotowane na parze, tradycyjnie w garnku z wodą, można jeść zamiast surówki do obiadu, dodać do zupy, przystawki
  • Cebula ma witaminę C, możemy ja poddusić, podsmażyć na niewielkiej ilości oleju lub podpiec. Surowa również bywa spożywana, z pomidorem na kanapce na przykład, stosowana jest też do sałatek, surówek, sosów, zup, potrawek
Podobne Posty
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *