Warzywa posiadające 6-20 % węglowodanów

By in warzywa do 20%, warzywa węglowodany
0 0 0 No comments

Jeżeli nasza cukrzyca jest dobrze prowadzona, wyrównana, cukier nie skacze nam i waha tylko i wyłącznie w granicach normy, możemy w dużych ilościach korzystać z warzyw takich jak:

  • Marchew, której korzeń ma w sobie sacharozę i glukozę, jest to warzywo słodkie, ale też posiada białko, karotenoidy, witaminy z grupy B, wapń, żelazo, miedź, fosfor i pektyny. Warto kupować gładkie, jędrne marchewki, można je spokojnie przechowywać w lodówce i nie musimy ich od razu zjadać. Gotowane w skórce, lub bez, możemy wykorzystać do wielu dań, jak też jeść na surowo, obierając ze skórki, świetnie prezentuje się i smakuje w sałatkach, sosach, zupach, surówkach
  • Dynia może być gotowana, zwyczajnie, tradycyjnie albo na parze, zawiera mnóstwo witamin, stosowana jest do ciast, sałatek, puree z niej to farsz do racuchów, pierożków, to również piękna ozdoba
  • Brukselka świetne źródło witaminy C, dobre błonnika pokarmowego, fosforu, żelaza i karotenoidów. Gotowane na parze, tradycyjnie w garnku z wodą, można jeść zamiast surówki do obiadu, dodać do zupy, przystawki
  • Cebula ma witaminę C, możemy ja poddusić, podsmażyć na niewielkiej ilości oleju lub podpiec. Surowa również bywa spożywana, z pomidorem na kanapce na przykład, stosowana jest też do sałatek, surówek, sosów, zup, potrawek
Oceń:
8
2
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *