Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

O czym warto pamiętać

Przy pomocy książki „Co warto wiedzieć o diecie w cukrzycy” Joanny Wyka, Jolanty Mikołajczak i Jadwigi Biernat mogłam zebrać w jedna całość wiele ciekawych i godnych uwagi informacji. Autorki pomogły mi zrozumieć, jak ważne są zasady, których trzeba przestrzegać, którymi warto się kierować i o których należy myśleć, tworząc listę produktów, układając dietę, żyjąc z cukrzycą.

I tak, na pewno powinniśmy darować sobie tłuszcze, szczególnie te widoczne w danym produkcie gołym okiem. Skórę z kurczaka ściągajmy i nie wykorzystujmy jej do naszych potraw, mięso owijajmy w folię, duśmy, gotujmy na parze, ale nie smażmy w głębokim tłuszczu! Kanapki smarujmy bardzo cienko masłem lub margaryna, a może całkowicie ze smarowania możecie zrezygnować? Czasami warto, szczególnie jeżeli cierpicie na otyłość czy nadwagę.

Pamiętajmy również o tłuszczu, którego gołym okiem nie zobaczymy, tego ukrytego, niby nie widocznego, więc uważamy, że nie groźnego. Nic bardziej mylnego. Poszczególnym produktom należy przyjrzeć się pod względem zawartości tłuszczu, w mleku, w serach twarogowych, w jogurtach naturalnych, pasztety, mielonki, tłuste wędliny, sery żółte lepiej omijać szerokim łukiem.

Lepsze są węglowodany złożone, proste niewskazane. To one bardzo dobrze radzą sobie z naszym uczuciem głodu, zaspokajają nasze potrzeby, a nie podnoszą cukru tak bardzo, jak cukry proste. Ważnym składnikiem jest tu błonnik pokarmowy, który jest sprzymierzeńcem osoby chorej na cukrzycę.

Istotna rola warzyw i owoców w diecie cukrzyka, doskonałe jako źródło witamin, minerałów, składników mineralnych i błonnika pokarmowego, jeżeli chodzi o owoce, należy jednak uważać, ponieważ zawierają cukry proste.

Właśnie cukrów prostych wystrzegać się musimy, ponieważ niczego nie wnoszą wartościowego do naszej diety, nic nam nie dają, a mogą zaszkodzić. Gwałtownie, szybko podnieść stężenie glukozy we krwi.

Warto zwrócić uwagę na ilość spożywanego białka,  to także jest istotne, trzeba jeść chude wędliny, chude mięsa: drób, cielęcinę, wołowinę. Korzystać z soi, grochu, jeść fasolę.

Alkohol osobom chorym na cukrzycę po prostu szkodzi, powoduje spadek stężenia cukru we krwi, co może być niebezpieczne dla diabetyka, ponieważ pod wpływem spożytego alkoholu nie będzie myślał logicznie i funkcjonował normalnie, połączony z insuliną może naprawdę zagrażać zdrowiu i życiu cukrzyka!

I jeszcze jedno, warto we wszystkim zachować umiar i podchodzić do tego z głową! 

Oceń:
7
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Insulinowi.pl