Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Cukrzyku, gotuj zdrowo!

Zdrowa dieta to dla osób cierpiących na cukrzycę nie  tylko konieczność, ale także doskonały sposób na utrzymanie właściwej wagi, kontrolowanie ciśnienia oraz ochronę przed chorobami serca i zawałem.

Zawsze zasięgaj porady swojego lekarza lub dietetyka w kwestii planowania i przygotowywania zdrowych posiłków!

A oto kilka porad, jak zdrowo gotować:

  • Używaj oleju roślinnego w sprayu zamiast innych tłuszczów czy masła.
  • Jeśli używasz oleju, polecamy olej canola, słonecznikowy lub oliwę z oliwek.
  • Gotuj warzywa na parze, używając nisko-tłuszczowego bulionu lub wody.
  • Doprawiaj przyprawy ziołami i przyprawami, sosem winegret, sokiem z cytryny lub sosem salsa, a nie solą.
  • Zamiast masła lub margaryny warto używać nisko-słodzonego lub bez-cukrowego dżemu.
  • Płatki zbożowe jedz z odtłuszczonym mlekiem lub takim, które ma 1% tłuszczu.
  • Jedz twaróg o niskiej zawartości tłuszczu oraz odtłuszczony jogurt zamiast produktów pełnotłustych.
  • Pij tylko soki 100 % bez dodatku cukru.
  • Kurczaka oraz indyka zjadaj bez skóry.
  • Mięso jedz upieczone, opieczone lub grillowane. Kupuj tylko chude kawałki mięsa.
  • Lepiej jest przyprawić rybę sokiem z cytryny lub limonki niż masłem czy sosem.
  • Kupuj chleby i płatki zbożowe z pełnego ziarna.

 

Oceń:
3
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *