Cukrzyku, gotuj zdrowo!

By in gotowanie
0 0 0 No comments

Zdrowa dieta to dla osób cierpiących na cukrzycę nie  tylko konieczność, ale także doskonały sposób na utrzymanie właściwej wagi, kontrolowanie ciśnienia oraz ochronę przed chorobami serca i zawałem.

Zawsze zasięgaj porady swojego lekarza lub dietetyka w kwestii planowania i przygotowywania zdrowych posiłków!

A oto kilka porad, jak zdrowo gotować:

  • Używaj oleju roślinnego w sprayu zamiast innych tłuszczów czy masła.
  • Jeśli używasz oleju, polecamy olej canola, słonecznikowy lub oliwę z oliwek.
  • Gotuj warzywa na parze, używając nisko-tłuszczowego bulionu lub wody.
  • Doprawiaj przyprawy ziołami i przyprawami, sosem winegret, sokiem z cytryny lub sosem salsa, a nie solą.
  • Zamiast masła lub margaryny warto używać nisko-słodzonego lub bez-cukrowego dżemu.
  • Płatki zbożowe jedz z odtłuszczonym mlekiem lub takim, które ma 1% tłuszczu.
  • Jedz twaróg o niskiej zawartości tłuszczu oraz odtłuszczony jogurt zamiast produktów pełnotłustych.
  • Pij tylko soki 100 % bez dodatku cukru.
  • Kurczaka oraz indyka zjadaj bez skóry.
  • Mięso jedz upieczone, opieczone lub grillowane. Kupuj tylko chude kawałki mięsa.
  • Lepiej jest przyprawić rybę sokiem z cytryny lub limonki niż masłem czy sosem.
  • Kupuj chleby i płatki zbożowe z pełnego ziarna.

 

Oceń:
3
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *