Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Jakie warzywa warto spożywać?

Codziennie powinniśmy jeść wszelkiego typu produkty zbożowe z ciemnej mąki, z dodatkiem wielu rodzajów nasion, sama uwielbiam chleb z ziarnami słonecznika, pestek dyni, siemieniem lnianym. Każdego dnia również warto byłoby zjadać potrawy z roślin strączkowych, takich, jak soja, groch, fasola i owoce, które nie posiadają w sobie zbytniej ilości cukru. Warzywa są zaś jednym z głównych, zdrowych, istotnych produktów ważnych w naszej diecie, ponieważ zawartość w nich cukrów prostych jest niewielka, za to spora cukrów złożonych, co jest wskazane dla cukrzyka, jak też małą maja zawartość tłuszczów, co także jest brane pod uwagę i istotne w diecie diabetyka.

Chciałabym szczególnie polecić warzywa takie, jak:

  • kapisKapusta, ponieważ ma niską zawartość węglowodanów. Każda z odmian ma wiele wartości odżywczych, jest zdrowa, zawiera błonnik pokarmowy, witaminy i składniki mineralne. Bardzo ciekawa jest tu kapusta pekińska, mająca prowitaminę A, a każda z nich ma w sobie wiele witaminy C, warto więc wykorzystywać ją w wielu daniach, szczególnie do surówek, ale też gotować na parze, stosować jako dodatek do zup, przyrządzać ją faszerowaną.

 

  • ogorOgórek to kolejny nasz przyjaciel, o którym warto pamiętać i spożywać go pod różną postacią.  Jest doskonałym źródłem witaminy C, najbardziej popularny w sezonie letnim i jesiennym, możemy go zjadać w postaci surowej, obierając ze skórki, jako składnik surówki, ze szczypiorkiem i jogurtem naturalnym na przykład, albo ukisić go, czy też zrobić korniszony. Doskonale nadaje się do kanapek.

 

  • szpiSzpinak, który w zasadzie dostępny jest przez okrągły rok. Można go wykorzystywać do naleśników, choć cukrzyk nie powinien ich jeść zbyt często, ale występuje też jako dodatek do ryb, jaj, placków.

 

 

  • salaSałata również należy do warzyw, które maja w sobie witaminę C. Zakupić ja bez problemu możemy wiosną, latem i jesienią. Doskonale sprawdza się jako składnik surówki, sałatek, kanapek. I cykoria, dobre źródło potasu, fosforu, wapnia, prowitaminy A, witamin z grupy B. Można ją użyć do sałatki, zapiec z innymi składnikami, czy połączyć z wędliną.

 

 

  • paprPapryka to z kolei bogate źródło witaminy C i betakarotenu, jednak tylko w postaci surowej, wiele wartości odżywczych traci podczas gotowania, duszenia, zapiekania. Nie ma problemu z zakupem jej przez cały rok, można ja nadziewać, wykorzystywać do sałatek, surówek, lecza i gulaszu. U mnie jest częstym gościem na stole.

 

 

  • brokuBrokuły to kolejne warzywo, które bardzo lubię jeść, ma wiele witamin, dostarcza też żelaza, wapnia, błonnika pokarmowego. Gotujemy na parze, tradycyjnie w garnku, możemy spożywać na ciepło, na zimno, jako dodatek do sałatek, zup, omletów, drugich dań.

 

 

 

Oceń:
3
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *