Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Czy robienie zakupów można uznać za ćwiczenie fizyczne?

Niektórzy z nas, cukrzyków uważają, że są w ciągłym ruchu, bo sprzątają, odkurzają, wycierają kurze, podlewają kwiaty, myją naczynia, podłogę, idą na zakupy. Tak forma ruchu jednak nie gwarantuje nam tego, że będziemy w dobrej kondycji iże nagle możemy zacząć biegać wyczynowo, czy jeździć codziennie wiele kilometrów na rowerze. Nawet jeżeli kiedyś trenowaliśmy, ale mieliśmy z jakiegoś powodu przerwę w wysiłku fizycznym, nie daje nam to gwarancji, że unikniemy przeciążenia, przeforsowania organizmu.  Aktywność fizyczną zwiększamy powoli, skutecznie, regularnie, systematycznie i konsekwentnie.

Zakupy jak ćwiczenia?

Bieganie po galeriach, marketach, załatwianie spraw w urzędach, związany z tym pośpiech, stres, nerwy, torby z zakupami, przepychanie, przeciskanie się, stanie w tłumie, mogą nas doprowadzić do zmęczenia, tak fizycznego, jak i psychicznego, a nie na tym polegają ćwiczenia fizyczne, nie o to w nich chodzi.

Jednak nie

Ćwiczmy w warunkach specjalnie do tego celu przeznaczonych, w odpowiednim ubraniu, wygodnym, i obuwiu, i stroju. Najlepiej jeżeli wysiłek fizyczny będzie regularny, o stałych porach, wtedy organizm przyzwyczai się do większej aktywności i być może nie będzie spadało stężenie glukozy w naszej krwi dzięki temu.

W ćwiczeniach ważne jest

W przypadku diabetyka ważna jest zarówno rola obuwia, jak i skarpetek, ponieważ pamiętać musimy o powikłaniu cukrzycy, związanym z terminem stopy cukrzycowej. Skarpetki muszą być bawełniane, bez ściągacza, by nie ograniczać dopływu krążenia krwi. Buty powinny być dopasowane, nie za sztywne, nie za ciasne, wygodne, nie za luźne. Podeszwy obuwia powinny być w miarę mocne, grube, nie za cienkie.

Wykonujmy ćwiczenia, które lubimy. Amator jazdy na rowerze niech korzysta z dwóch kółek. Jeżeli jesteśmy zwolennikami biegów-biegajmy, spacerów-spacerujmy. Róbmy to, co sprawia nam przyjemność, co daje nam zadowolenie, co nas interesuje pasjonuje. Oprócz korzyści z wykonywania ćwiczeń sprawią nam one również wiele radości i satysfakcji, bo będziemy robić to, co lubimy.

Gdzie możemy ćwiczyć?

Nie musimy oczywiście wychodzić z domu, by zacząć się ruszać. Wystarczy nam podłoga, koc, pled, karimata, materac. Możemy pomyśleć także o zajęciach w grupach, może w ośrodku rehabilitacyjnym, w domu kultury, teraz nawet w małych miasteczkach są bogate programowo oferty. Są też kluby fitness, zajęciami gimnastycznymi, aerobikiem, ale to wiążę się już z większymi opłatami. W grupie na pewno mamy większą motywację, bardziej się staramy, chce nam się ćwiczyć po prostu. I nie musimy zważać na pogodę, deszcz czy wichura, śnieg nam nie straszny!

Pamiętajmy, że uprawianie sportu w miejscach zatłoczonych, czy zadymionych mija się z celem, kompletnie pozbawione jest sensu, umęczymy się tylko, nie jest to dobry pomysł.

Oceń:
2
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *