Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Co zyskujemy dzięki ćwiczeniom?

Regularne ćwiczenia fizyczne mogą pomóc nam zdrowo i długo żyć. Nawet zdrowe osoby powinny się ruszać, przebywać na świeżym powietrzu, korzystać z wielu ciekawych form wysiłku.

Same korzyści!

Może to spowodować wiele korzyści, które owocować będę nie tylko od razu, ale też w przyszłości. I tak na pewno poprawi się nasze krążenie, jak też praca serca, zmniejszy ryzyko wystąpienia jakichkolwiek chorób związanych z układem krążenia, w tym chorób serca, naczyń obwodowych, wspomni się nasz aparat mięśniowy i więzadłowy, uodpornimy się na stresy, nie będziemy już tak nerwowi, jak byliśmy wcześniej, do wszystkiego postaramy się podchodzić z większym spokojem i cierpliwością.

Na pewno osiągniemy lepsze samopoczucie, będziemy bardziej pogodni, pozytywnie nastawieni do świata i innych, otaczających nas ludzi, z uśmiechem na twarzy i optymistycznym spojrzeniem. I jedna z najważniejszych spraw, schudniemy, zrzucimy zbędne kilogramy. Przestaniemy być ociężali, zmęczeni, stale zasapani, odzyskamy energię i chęć do życia! Nadmiar wagi nie będzie nam już dokuczał, być może uda nam się zwalczyć otyłość, zaczniemy utrzymywać naszą wagę na stałym poziomie. Najtrudniej jest zacząć się ruszać, przekonać samego siebie do wstania  z przysłowiowego fotela, do porzucenia starych nawyków, do wzięcia się za siebie!  Zmniejszy się być może nasze zapotrzebowanie na insulinę, a zapewne stężenie cukru we krwi zmaleje. Jeżeli nie chorujemy na cukrzycę, ulegnie zmniejszeniu prawdopodobieństwo tego, że kiedyś na nią zachorujemy, mówię tu o cukrzycy typu 2.

Literatura?

Autor książki „Gimnastyka diabetyka. Cukrzyca a wysiłek fizyczny”, Antoni Buczkiewicz przekonuje nas jednak, że nie możemy oczekiwać cudu i sądzić, ze po jednym dniu ćwiczeń całe nasze życie ulegnie zmianie. Należy ćwiczyć co najmniej przez dwa miesiące, by zauważyć jakiekolwiek efekty, natomiast w przypadku zaprzestania ćwiczeń, już po dwóch tygodniach stracimy to, co wcześniej udało nam się osiągnąć.

Oceń:
2
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *