Dołącz do nas i pobieraj bezpłatny newsletter

Biegi

Jeżeli lubimy biegać możemy to robić dalej, pomimo naszej cukrzycy, z tym, że bardziej rozsądnie trzeba teraz do tego podejść. Tak samo, jak w przypadku spacerowiczów, osób uprawiających marsz, piechurów, warto stopniowo, nie za szybko i nie od razu pokonywać jakieś rekordy.

Rozgrzewka

Bieg zacznijmy od wspięcia się na palce stóp, kilkakrotnie, od ruchów okrężnych każdej stopy, co pobudzi nasze krążenie, będzie rozgrzewką przed biegiem. Wykonajmy też kilka skrętów tułowia, parę przysiadów, głębokich oddechów. Nie zapominajmy, że bieg może spowodować kontuzję, szczególnie, jeżeli przeciążymy organizm ponad nasze siły. To ćwiczenie fizyczne, które obciąża stawy kończyć dolnych, jak też kręgosłup.

Jak zacząć biegać?

Po rozgrzewce przejdźmy najpierw do marszu, nie zaczynajmy od razu biec pełna parą. Z marszu przejdźmy do truchtu, dopiero po nim do biegu. Zacznijmy od krótszego dystansu, z niewielką prędkością. Zobaczmy, jak się po tym poczujemy. Po dwóch miesiącach treningów, systematycznej pracy, na pewno będziemy w stanie przebiec już dłuższy odcinek trasy, niż początkowo, nie sprawi nam to tak dużej trudności, jak na początku. Sporty powinny być uprawiane regularnie, wtedy będzie widać rezultaty. Po zakończonym biegu trzeba odpocząć, wyciszyć swój organizm, dać mu czas na nabranie sił i regenerację.

Oceń:
1
0
Komentarzy 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Insulinowi.pl